Etsimme Vuoden 2024 Taloyhtiötekoa ja Taloyhtiöpuheenjohtajaa

Julkaistu: 05.06.2024

Kiinteistöliitto Itä-Suomi haluaa tänäkin vuonna tuoda esiin tekoja, hankkeita ja henkilöitä, jotka ovat toiminnallaan vaikuttaneet positiivisesti taloyhtiöiden ja koko kiinteistöalan toimintaympäristön kehittämiseen Itä-Suomessa. Etsimme toimialueemme kolmeen maakuntaan omaa Vuoden Taloyhtiötekoa ja Taloyhtiöpuheenjohtajaa.

Vuoden 2024 Taloyhtiö ottaa ikäihmiset huomioon

Vuoden 2024 Taloyhtiöteko tulee liittyä taloyhtiön ikä- ja muistiystävällisyyteen. Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö on kiinnostunut asukkaistaan ja suhtautuu positiivisesta esteettömyyttä parantaviin korjauksiin ja näitä on myös jo tehty. Taloyhtiössä on kiinnitetty huomioita yhteisöllisyyteen ja ehkä taloyhtiöön on rakennettu esimerkiksi jälkiasennushissi helpottamaan asumista ylimmissä kerroksissa.

Valitsemme kultakin Itä-Suomen Kiinteistöyhdistyksen alueelta Vuoden taloyhtiöteon. Eli Etelä-Savo, Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo muodostavat kukin oman kilpailualueensa.

Voittajat valitsee raati, johon kuuluu Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiön -hankkeen hanketyöntekijä, puheenjohtajisto Kiinteistöliitto Itä-Suomen kustakin alueyhdistyksestä, isännöitsijöiden edustaja sekä Kiinteistöliitto Itä-Suomen toiminnanjohtaja. Voittajatalo palkitaan noin 300 euron lahjakortilla.

Vuoden 2024 Puheenjohtaja kehittää taloyhtiön talouden hallintaa

Vuoden 2024 Puheenjohtajaa valittaessa kiinnitetään huomiota puheenjohtajan tunnollisuuteen ja huolellisuuteen. Seuraako puheenjohtaja taloyhtiön taloudellista tilaa ja tiedottaako osakkaita asiasta? Käytännössä etsimme puheenjohtajaa, joka on osakkaita osallistava aktiivinen viestijä ja joka on tehtävässään edistänyt taloyhtiön talouden hallintaa ja suunnitelmallisuutta.

Valitsemme kultakin Itä-Suomen Kiinteistöyhdistyksen alueelta Vuoden taloyhtiöpuheenjohtajan. Eli Etelä-Savo, Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo muodostavat kukin oman kilpailualueensa.

Voittajat valitsee raati, johon kuuluu Kiinteistöliiton talous- ja veroasiantuntija, puheenjohtajisto Kiinteistöliitto Itä-Suomen kustakin alueyhdistyksestä, yksi isännöitsijöiden edustaja sekä Kiinteistöliitto Itä-Suomen toiminnanjohtaja. Voittaja palkitaan noin 100 euron lahjakortilla.

Voittajien julkaiseminen

Voittajat julkaistaan Itä-Suomen Taloyhtiöpäivä -tapahtumissa. Kuopiossa 5.11., Joensuussa 6.11. ja Mikkelissä 7.11. Ehdota palkittavaa tahoa lyhyesti ja ytimekkäästi perustellen 13.10.2024 mennessä tästä. Kukin ehdottaja saa digitaalisen lukuoikeuden Taloyhtiön energiatehokkaat lämmitysratkaisut -teokseen. Lukuoikeus on 1 kuukauden pituinen ja otetaan käyttöön tammikuussa 2025. Lukuoikeuden arvo on normaalisti 39,00 euroa.

Valtakunnalliset huomiot vuonna 2025

Keväällä 2025 valitaan Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja sekä vuoden taloyhtiöteko Helsingin Taloyhtiö2025-tapahtuman yhteydessä. Itä-Suomessa vuonna 2024 huomiotavat tahot ovat kandidaatteja valtakunnallisia huomionosoituksia myönnettäessä. Valtakunnallisiksi Vuoden hallituksen puheenjohtajaksi ja Vuoden taloyhtiöteoksi valittavat saavat yhteensä noin 2000 euron arvoisen palkinnon.

Tutustu vuoden 2023 voittajiin tästä.

Lisätietoja:

Piia Moilanen, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Itä-Suomi, piia.moilanen@kiinteistoliitto.fi, p.044 355 5707