Kiinteistöliitto Itä-Suomeen oma neuvontainsinööri

Julkaistu: 20.09.2023

Itäsuomalaiset taloyhtiöt saavat nyt korjaus- ja teknistä neuvontaa omalta alueeltaan, kun Kuopion toimistolla aloitti 1.9. neuvontainsinöörinä rakennusinsinööri Kimmo Malinen.

Kimmo toimii jäsentaloyhtiöiden luottamushenkilöille ja isännöitsijöille neuvonantajana teknisissä kysymyksissä. Yhteyden Kimmoon saa parhaiten puhelimitse, tarvittaessa hän käy myös paikan päällä kohteessa. Hän on mukana myös useimmissa Kiinteistöliitto Itä-Suomen tilaisuuksissa ja tapahtumissa.

Aiemmin Kimmo on työskennellyt NR-suunnittelijana sekä rakennesuunnittelijana. Suunnittelutehtävien lisäksi hän on toiminut kuntotutkimustiimin esimiehenä osallistuen itsekin tutkimustyöhön. Kuntoarviot, rakenteiden- ja putkienkunto-tutkimukset sekä AHA-kartoitukset antavat tähän neuvontatyöhön hyvän pohjan. Viimeiset pari vuotta hän on toiminut yrittäjänä.

Erityisesti Kimmo haluaa korostaa kiinteistöjen elinkaarihallinnan merkitystä. - Ehkä vielä joskus päästään tilanteeseen, jossa taloyhtiön kaikki huolto- ja korjaustyöt ovat suunniteltuja. Yllätyksiä yhtiöiden ylläpidossa tulee varmasti, mutta pyritään minimoimaan yllätysten määrä ja kustannukset, Kimmo toteaa.

Jos jokin asia taloyhtiössä mietityttää, ottakaa rohkeasti yhteyttä. Kaikki yhtiötänne koskevat kysymykset ovat tervetulleita!

Neuvontainsinööri Kimmo Malinen, Kiinteistöliitto Itä-Suomi
p. 044 491 4478, kimmo.malinen@kiinteistoliitto.fi